- Komerční sdělení-az hobby

Padání vlasů u žen – alopecie

Ženy se však nejčastěji se zvýšeným vypadáváním vlasů setkají po...

Objevte aktuálně nejlepší fotomobil na trhu

Nový smartphone vivo X90 Pro posouvá hranice možností nejen...

Platina

Platina je kov, který má mnoho využití v průmyslu,...

Jak co nejvýhodněji nakoupit přes internet

V dnešní době jsme zahlceni nabídkami, letáky, reklamami a všemožnými marketingovými praktikami,...

Na co se zeptat první den v novém zaměstnání

Přestože na pracovním pohovoru by se každý měl snažit klást...

Facebook má před sebou už jen špatné a riskantní možnosti

Výsledková sezóna
Velké technologické společnosti hlásily výsledky za druhý kvartál letošního roku.

Amazon
Amazon měl opět velmi dobrý kvartál a ukázal, že je zatím odolný vůči ekonomické krizi a nejistotě na trhu.

Největší růst zaznamenala společnost v cloudové divizi, kde patří ke světové jednotce a podle odhadů ovládá více než třetinu celkového trhu.

Dalším rychle rostoucím zdrojem příjmu, který iv tomto kvartálu dále rostl, byly tržby z reklamy. Reklamní příjmy (8,76 miliardy dolarů) překonaly už i příjmy z předplatného (8,72 miliardy dolarů).

Amazon přitom nedávno zvýšil cenu předplatného své služby Prime ve Spojených státech a stejný krok oznámil i pro Evropu uplynulý týden.

Akcie společnosti po dobrých výsledcích vystřelily vzhůru.

Amazon v současnosti zaměstnává více než 1,52 milionu pracovníků na plný a částečný úvazek.

Apple
Tržby společnosti těsně překonaly odhady analytiků zejména díky prodeji iPhonů, které se prodávaly lépe, než se očekávalo. Tim Cook uklidnil investory, když řekl, že prodeje začnou v nejbližších měsících ještě více stoupat.

Tržby Apple vzrostly meziročně o 2 % na 83 miliard amerických dolarů, analytici očekávali 82,8 miliardy.

Zatímco prodeji iPhonů a iPadů se dařilo nad očekávání, prodeje počítačů Mac a ostatních zařízení společnosti včetně smart hodinek zaostaly za předpoklady. Služby, které jsou klíčovou oblastí růstu pro Apple, také těsně utratily odhady.

Alphabet (Google)
Alphabet, mateřská společnost Google, oznámila za druhé čtvrtletí slabší tržby, než se očekávalo. Příjmy z reklamy se zvýšily jen o 12 % na 56,3 miliardy dolarů, protože marketéři pro inflaci brzdili své výdaje na reklamu.

Nejvýraznější zpomalení však zaznamenal YouTube, tržby sice meziročně vzrostly o 5% na 7,3 miliardy dolarů, před rokem to však bylo o 84% ve stejném období. Šlo o nejpomalejší růst pro platformu.

Microsoft
Microsoft také minul odhady a měl nižší tržby, než se očekávalo, ale trhy zareagovaly pozitivně, protože šéf Satya Nadella předpověděl lepší příští kvartál.

Překvapivý pokles zaznamenala herní divize Xboxu, tržby z hardwaru klesly o 11 procent. Celkové příjmy z her v Microsoftu meziročně klesly o 7 procent.

Společnost však oznámila, že již 10 milionů lidí využívalo cloudovou herní službu Xbox Cloud Gaming. Pravděpodobnou příčinou růstu je možnost hrát si bezplatně Fortnite.

Meta (Facebook)
Meta Platforms, mateřská společnost Facebooku, zaznamenala svůj první meziroční pokles příjmů. Facebook také nedal pozitivní předpovědi do budoucnosti, že by se situace měla zlepšit. Jako důvod udali utlumení výdajů na digitální reklamu.

Také Google oznámil pomalejší růst příjmů z reklamy a Snapchat minulý týden hlásil svůj nejslabší kvartál.

Spotify
Spotify překonalo očekávání a vykázalo 23% nárůst meziročních výnosů v tomto kvartálu. Streamovací služba přidala 6 milionů předplatitelů, má jich celkem 188 milionů a celkový počet uživatelů vzrostl o 19 milionů na 433 milionů celkových uživatelů.

Spotify však stále vykázalo čistou ztrátu 125 milionů eur ve srovnání se ztrátou 20 milionů eur ve stejném období v předchozím roce.

Facebook a Instagram se mění
Facebook, resp. Meta jako společnost, měl turbulentní týden. Unikla kontroverzní vyjádření Marka Zuckerberga, mluvil o tom, že vidí ve firmě mnoho zaměstnanců, kteří by tam být neměli.

Kromě toho oznámil Facebook dramatické zvýšení cen svých Quest zařízení pro virtuální realitu o 100 dolarů.

Pár dní dozadu Facebook i Instagram ohlásily, že se mění. Hlavní feed bude rozdělen na příspěvky od lidí a stránek, které uživatelé sledují, včetně přátel a rodiny. To však bude vedlejší feed.

Hlavní feed, tedy to, co se uživatelům zobrazí, když si aplikace otevřou, bude sestávat z doporučených příspěvků, které bude podle popularity vybírat algoritmus.

Meta chce kopírovat TikTok, který díky takovému nastavení rychle roste.

Když šéf Instagramu oznámil tyto změny spolu s aktuálním testem, který mění Instagram úplně na TikTok, všechny příspěvky budou zabírat celou úvodní obrazovku, zvedla se velká vlna nevole.

Za pár dní musel Instagram ubrat z tempa změn, šéf Adam Mosseri se přiznal, že na prvních datech viděli pokles v klíčových parametrech.

Přesto řekl, že směřování do budoucnosti je směrem k více videím a doporučeným příspěvkem od lidí a účtů, které uživatelé nesledují.

Při pohledu na manévry v Meta je obtížné vidět pozitivní blízkou budoucnost pro vývoj společnosti. Na jedné straně Mark Zuckerberg vidí v metaverze šanci jak dlouhodobě přežít, na druhé straně však aktuálně riskuje klonování TikToku, které nemusí vyjít.

- Komerční sdělení-az hobby